KUNDTJÄNST:

Mail: elliscorner@gmail.com

 

We only deliver within Sweden.

 

Vi ber dig notera att du i samband med ditt köp accepterar följande

 

 

Att du har läst och godkänner butikens försäljningsvillkor och accepterar att köpet innebär ett betalningsansvar.

 

 

 

Vi polisanmäler falska beställningar och bedrägeriförsök.

 

 

 

Nyhetsbrev

 

 

skickas ut regelbundet till de anslutna medlemmarna som därigenom får ta del av nyheter och erbjudanden.

 

Priser

 

anges i SEK (inklusive moms, 25 %). Vi reserverar oss för eventuella fel gällande pris och texter. Ellis Corner aviserar ej prishöjningar.

 

Beställningsvärde

 

 

Ellis Corners kunder är välkomna med både små och stora ordrar vilket betyder att det inte finns några begränsningar. Du måste vara myndig för att få handla.

 

Leveranstid

 

 

Vi sänder alltid dina varor snarast möjligt, normalt inom 1-5 arbetsdagar efter erhållen betalning. Vid högsäsong och realisation ber vi om förståelse för att det kan ta någon eller några dagar extra. Vi betalar inte ut ersättning pga eventuella förseningar utom Ellis Corners kontroll. Vid din beställning skickas en orderbekräftelse ut automatiskt till din e-mailadress. Har du inte fått en bekräftelse inom en timme ber vi dig kontakta oss så sänder vi den igen. Ibland kan mail hamna i spam och det är lätt att missa en bokstav i adressen så var noggrann när du anger din e-mailadress. Likadant när du anger ditt mobilnummer för smsavisering då sms:et inte når dig om du skriver en siffra fel.

 

Tänk på

 

 

att det alltid är svårt att återge en produkt exakt på foto, särskilt till färgen.

 

Slutsåld

 

 

Är en produkt benämnd som slutsåld betyder det att varan är slut i lager och kan komma in igen. Om den väntas in igen kommer den ändra benämning till förbokning så fort vi hinner ändra. Är du osäker kan du maila oss. 

Om du sett en vara som försvunnit ur sortimentet innebär det att den är slutsåld och inte inkommer igen.

 

 

 

Nyinkommet

 

 

Nyheter samt varor som tagit slut och inkommit igen finner du under denna flik.

 

 

 

Förboka kommande

 

 

När du vill förboka en vara som ännu inte kommit in gör du precis som vanligt, lägg den i varukorgen och gå till kassan. Leveransdatum står vid de flesta förbokningsprodukternas produktbeskrivning men gör det inte det kontaktar vi dig efter din beställning och meddelar ungefärligt datum. Du kan alltid maila oss vid frågor. Beställer du flera produkter samtidigt, både förboknings- och lagervaror, strävar vi efter att sända i gemensamt utskick vilket innebär att du oftast får vänta tills förbokningsvarorna kommer. Räkna alltid med den ungefärliga tidpunkt som står under din förbokningsvara innan du får din beställning om inget annat meddelas dig. Om förbokningsvarorna dröjer en längre tid skickar vi ut lagervarorna till dig först. Detta meddelas dig i så fall innan utskick. Givetvis betalar du endast en fraktavgift oavsett hur många leveranser du får.

 

Om du inte vill betala förbokningsvaror långt i förväg kan du välja att betala senare, det behöver du inte meddela oss. Det betyder att du betalar strax innan leverans får du då ett mail när din/a förbokningsvaror är på väg in där du ombeds betala din/a förbokningsvara/or. När din betalning gjorts och varorna då inkommit skickar vi direkt din reservation. Betalsätten att välja på då är swish eller förskottsbetalning.

 

Betalning 

 

 

kan väljas bland följande;

 

Swish till nr 0766339654 (Maria Karolusson). Vi sänder din order när betalningen erhållits.

 

Förskottsbetalning: Betalningen görs till vårt plusgirokonto 441 02 04-4 (Martin Wallgren). Vi sänder din order när betalningen erhållits.

 

Betala i lagret i Dingle: Välj gärna detta betalsätt när du väljer att hämta dina varor i lagret. Du slipper självklart fraktavgiften vid hämtning. Vi tar emot kontant betalning samt kortbetalning (VISA, Mastercard, American Express, Maestro och JCB) via izettle. När du lagt din beställning återkommer vi med förslag på tider när din order kan hämtas. Vi ber dig notera att vi inte kan ta emot spontana besök.

 

Presentkort: Om du vill betala med presentkort väljer du detta betalningsalternativet förskottsbetalning och anger presentkortets serienummer i kassan i kommentarfältet. Eventuell resterande summa får du ett mail från oss som vi ber dig sätta in aktuell summa på vårt plusgirokonto 441 02 04-4 (Martin Wallgren) eller skicka via swish 0766339654. Glöm inte att ange ordernr och ditt namn. Din beställning skickas när pengarna registrerats på kontot.

 

 

 

Observera

 

 

Vi förbehåller oss rätten att skicka ut faktura genom iZettle eller Payson i de fall vi skickat ut varor före betalning gjorts och betalning till oss uteblivit. Detta gäller även de tillfällen då presslån gjorts och varan inte skickats tillbaka samt då returer inte skickas tillbaka enligt avtal med oss.

 

Leveranssätt och leveranskostnad 

 

 

Din order skickas med DHL. Du får ett mail när det lämnar oss och en sms- eller mailavisering där du ombeds att hämta ut ditt paket vid angivet uthämtningsställe. Observera att DHL endast låter paket ligga kvar i 14 dagar, därefter går de i retur. Glöm inte att du måste legitimera dig för att få hämta ut ditt paket.

 

Angående outlösta paket förbehåller vi oss rätten att debitera kunden 250 SEK för returfrakt och administrativa kostnader. Denna kostnad debiteras per faktura via iZettle eller Payson.

 

Frakt inrikes 69 SEK. 

 

Utrikes leveranser - Orders to foreign countries

We currently only deliver within Sweden.

 

Transport

 

Upptäcker du vid mottagandet av din order att försändelsen blivit skadad i transporten ska du omgående reklamera det till Posten eller ditt utlämningsställe inom 8 dagar samt behålla emballaget. Skulle en vara i din beställning bli skadad eller din leverans försvinna under posthanteringen ansvarar Ellis Corner för detta. Reklamation till oss ska göras inom 14 dagar. Skulle du dock av någon anledning sända någon vara i retur till Ellis Corner ansvarar du som kund för att varan kommer fram i helt skick.

 

Reklamationer

 

 

Innehåller din order en skadad vara alternativt en fellevererad produkt kontaktar du Ellis Corner omgående så får du en ny vara eller den korrekta utan extra kostnad. Detta ska göras inom 14 dagar. Fotografera den skadade varan och bifoga i mailet för vår information. Spara emballaget/kartongen tills ärendet är avslutat. Är din vara slutsåld får du dina pengar tillbaka om du inte vill ha något annat istället. Vi utlöser ej varor som sänds till Ellis Corner per postförskott eller efterkrav. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens beslut vid eventuella tvister vid reklamation.

 

Öppet köp

 

 

Ångrar du ditt köp, vill byta till en annan vara eller till en annan färg har du rätt att byta inom 14 dagar från den dag du fick/hämtade din order. Är produkten plomberad inkluderas den ej av ångerrätten vid bruten plombering. Kontakta oss först via e-mail och meddela att du vill ångra ditt köp, ange vilken vara det gäller och att du kommer att skicka tillbaka den. Ange då också var du vill ha dina pengar eller om du önskar en annan produkt istället. Vill du returnera en vara står du själv för returfrakten och då ska varan vara i helt skick. Du ansvarar för att den ankommer oss i helt skick. Ellis Corner löser inte ut varor som återsänds mot postförskott eller efterkrav. När varan inkommit till oss i helt skick sätter vi tillbaka dina pengar omgående. Du måste ha postat produkten senast 14 dagar efter att du har informerat Ellis Corner om en retur. 

 

Vid klädesplagg bekostar du också returfrakten själv medan vi står för frakten av den nya varan utan kostnad. 

 

Köper du en julklapp eller flera har du möjlighet att ångra ditt köp fram till och med 10 januari.

 

Den nya lagen för distanshandel trädde i kraft 13 juni 2014 med det nya värdeminskningsavdraget. Du har rätt till viss eller hel ersättning för den återlämnade varan men vi gör ett värdeminskningsavdrag på varan. Varan måste dock vara hel, inte trasig. Avdraget beslutar vi efter att du sänt tillbaka varan. Ellis Corner bestämmer avdraget och detta kan inte överklagas eller bestridas.

 

 

Kontakt

Du når oss via kontaktformuläret eller e-post elliscorner@gmail.com. Kontakta oss per e-mail då vi har begränsade möjligheter att ta telefon. 

 

Ellis Corner

www.elliscorner.com

Kundtjänst: elliscorner@gmail.com

Kontakta oss per e-mail då vi inte har kundsupport via telefon.

Adress: Öståkersvägen 1

45561 Dingle

 

 

Organisationsnr: 760305-5018 (bifirma till MRW Elektronikservice). Internationellt VAT: SE760305501801. Företaget innehar F-skattsedel. Tfn 0766339654 (ej för kundärenden).

 

Bilder, text och utseende copyright © 2009-2018 Ellis Corner. Ett fåtal bilder är leverantörens press/produktbilder med tillstånd.